Heroes Dutch Comic Con 20 Juni 2026

Gepubliceerd op 21 juni 2026 om 09:02

Nederland gaat gebukt onder exteem hoge temperaturen en wat doen wij? Wij zakten af naar Utrecht voor Heroes Dutch Comic Con!

Het is vroeg als we op de bus richting Utrecht stappen om naar HDCC te gaan, normaal gaan we niet zo vroeg richting de Jaarbeurs maar vanwege de opgegeven hitte willen we er met opening zijn dus we gingen vroeg uit de veren en zaten al vroeg in de bus! Rond 09.30 uur kwamen we aan op Utrecht en na snel een broodje gehaald te hebben bij de Albert Heijn vertrokken we richting de ingang van de Jaarbeurs. Na eenmaal ons polsbandje te hebben ontvangen was het wachten, kwamen we ook nog een vriend tegen : Jordy, na even bijgeklets te hebben met Jordy was het tijd om naar binnen te gaan, we besloten rechtstreeks naar de Guest Square te gaan om in de rij te gaan staan voor Oliver Stark (Buck uit 9-1-1) en dit was een slimme keuze want Oliver is populair!

Na ongeveer 10 minuten gewacht te hebben en gezellig met een jonge dame in de rij geklets te hebben , kwam Oliver aan bij zijn signeertafel en tot onze grote verbazing droeg hij een KNVB shirt van het 94 WK uit Amerika. Dit deed het natuurlijk erg goed bij ons Nederlanders.

Na afgerekend te hebben voor een selfie en handtekening waren we vrij snel aan de beurt, hij vond onze t-shirts geweldig (we droegen replica's van de shirts die ze in de tv serie dragen) en was onder de indruk van de kwaliteit van de poster die we hadden meegenomen om te laten signeren) Het was nog even snel een paar selfie's maken en toen was onze ontmoeting met Oliver Stark (voor dat moment) alweer voorbij

Maar we besloten gelijk aan te sluiten in de rij bij Ryan Guzman, deze was rustiger en we waren vrij snel aan de beurt, Ryan begon ook gelijk over onze shirts en vroeg naar onze namen, we vertelden dat we erg blij waren dat die aanwezig was en dat we gegild hadden toen we hoorden dat hij naar HDCC zou komen, hier moest hij erg om lachen en zei "Thats the most amazing en funniest thing i ever heard" na het signeren van de poster maakten we nog even een selfie en Ryan groette ons nog en zei tot straks bij de photobooth!

Klik op foto om te vergroten

We waren net op tijd klaar bij Ryan , want hij moest gelijk door naar de Q&A samen met Oliver op de Main Stage. Uiteraard wilden wij deze Q&A zien dus we besloten na een korte plaspauze meteen een plekje te zoeken, en vrij gauw daarna zaten de 2 heren al op het podium. Ik kan oprecht zeggen dat dit echt één van de leukste Q&A's is die ik ooit heb meegemaakt. De mannen brachten een hilarische Q&A met zich mee, hadden een heerlijke chemie samen op het podium en namen absoluut de tijd voor de vele fans!

Na de Q&A was het al vrij snel tijd voor de Photobooth/Photoshoot met Oliver Stark, we besloten snel Herwin op te halen die ook aanwezig was op HDCC en met zijn 3en gingen we in de rij staan voor de foto. We stonden vrij achteraan en hebben een tijdje moeten wachten voor we aan de beurt waren! Eenmaal aan de beurt herkende Oliver ons meteen en riep meteen "Nice to see you guys again!"

Na de fotoshoot, ging Herwin er weer vandoor en wij besloten even een frietje te eten en eventjes de kermis te gaan bekijken. Deze was dit jaar extra groot met een mega zweefmolen, achtbaan en nog veel meer.

Hierna gingen we even kijken bij de guest square met Nederlandse stem acteurs en actrices want hier zaten namelijk vrienden van ons te signeren, helaas waren ze allebei met pauze op dat moment Maar ook Christa Lips de Nederlandse stem van Ash uit Pokemon was aanwezig en ik kon het niet laten om even met haar op de foto te gaan!
Hierna gingen we een lekker rondje lopen en toen was het tijd om een handtekening te gaan halen van Jamie Campbell Bower, voor velen bekend als Vecna uit Stranger Things maar wij gingen niet voor deze rol een handtekening halen maar voor zijn rol als Young Grindewald in Harry Potter and The Dealy Hallows Part 1 & Fantastic Beasts: The Crimes of Grindewald.
Het grappige was dat wij eerst nog een praatje maakte met zijn manager en die vond het geweldig dat we een toverstaf lieten signeren omdat Jamie dat vrijwel nooit doet, hij signeert vooral veel Funko's van Stranger Things. Na het korte praatje waren we aan de beurt, en wat was Jamie vriendelijk! Hij nam uitgebreid te tijd voor ons en vond het super leuk om de toverstaf te signeren.

Toen was het tijd voor onze photobooth/photoshoot met Ryan Guzman, dus we sloten wederom aan in de rij, echter waren we nu een stuk sneller aan de beurt! Ryan reageerde vrolijk toen die ons zag en zei "ah my friends are back" , het was warm bij deze shoot, erg warm en ryan stond ook met een klein handventilatortje (welke die stiekem weg stopte bij elke foto).

Na de photoshoot besloten we terug te gaan naar de Guest Square waar onze vrienden zaten, ditmaal zaten ze er wel! Na even gezellig (kort) bijgepraat te hebben met Bob en Lizemijn was het tijd om naar huis te gaan, de klok sloeg inmiddels 14.45 uur en het was enorm warm aan het worden in de Jaarbeurs. We vonden het welletjes voor vandaag! Dus lekker naar huis toe om een plons te nemen in het zwembad. MAAR toen eenmaal thuis waren, kwamen we tot de ontdekking dat de manager van Ryan ons gefilmd had tijdens de ontmoeting bij de signeersessie en dit had gedeeld online, waardoor Ryan zelf dit filmpje ook op zijn socials deelde! Hoe tof! Je ziet dat ik een beetje verlegen ben, tja toch een beetje Starstruck vermoed ik want ik had nooit verwacht dat er 2 acteurs uit onze één van onze favoriete series naar Nederland zouden komen voor Dutch Comic Con. 

Het was het een warme maar geweldige dag op Dutch Comic Con! Ben je ook naar deze editie geweest? Laat het ons zeker weten in de comments onderaan deze pagina!

Wil je trouwens meer kijkvoer? Dennis heeft een kort videoverslag gemaakt over deze dag en op zijn persoonlijke TikTok account gepost.  Deze video kan je bekijken door HIER te klikken

 

Reactie plaatsen

Reacties

Patricia
een dag geleden

Klinkt als een zeer geslaagde dag! Kon er helaas niet bij zijn maar zo voelt het net of ik er toch bij was. Hopelijk komen de heren van 911 nog eens terug want zou ze toch wel graag eens willen ontmoeten.

Karin
een dag geleden

Zoals ik al verwachte is het weer een heel goed verslag geworden van Dennis. Het is net alsof ik erbij ben geweest. Ik had gisteren jullie enthousiaste verhalen al gehoord en als ik dit lees snap ik het. Even een praatje en op de foto met diegene waar je al zolang op hebt gewacht is super. Zeker als ze dan ook de tijd nemen en jullie er een warm gevoel aan hebben overgehouden. En ook het filmpje is echt top! Als ik dan Brian, Dennis, Herwin zo op de foto's ziet kan ik alleen maar zeggen, ik ben echt zo trots op jullie 3 ๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–

Daniรซl
16 uur geleden

Wauw! Totaal jaloers!!!